TESTADE NY HÄST

photo5796303484486790163

Idag var jag och Ida i stallet för att rida. Hon red på Boppan och jag testade en ponny som heter Frosty som jag aldrig ridit tidigare. Det är en ny häst i stallet sen några månader tillbaka. Vi började med att rida i paddocken och sen red vi ut en sväng. Hon är väldigt ung och jag inte känner henne så bra så var hon rätt knepig att rida. Hon ville gärna göra lite så som hon själv ville men det var bara att kämpa på.

Det var i alla fall roligt att vi båda kunde rida tillsammans vilket vi inte kunnat tidigare då det inte funnits en häst stor nog för oss!photo5796303484486790165photo5796303484486790164

16 kommentarer
  • Ellie

    Ååh, ska du fortsätta med att rida den hästen?❤️

  • Lisa fan
  • Kan inte du göra en stallvlogg?❤️

  • Hanna

    Kan du inte lägga upp mer hästa videosar på youtube? Så skulle vara så kul❤

  • Sofia

    Så kul! Känns som om du äntligen börjat vara i stallet igen? Eller har du varit där oftare än vad du berättat bara?

  • Ida

    Hej Lisa!
    Jag har kollat på din kanal i flera år och gillar dina videos, du verkar vara en så härlig person.
    Men du kanske skulle kunna tänka på att inte säga ”eeh” och ”ehm” så mycket i videos, då det blir ganska jobbigt att lyssna på efter ett tag. Försök klippa bort några sådana så blir det förmodligen bättre flow i videon också.

    Ha det bra! Kram :)

  • Felicia

    Så söt

    Nouw.com/sessis/

  • Cissi

    Hej kära du. Ville bara berätta för dig att du har en egen vilja. Du har rätt att få tänka själv och bestämma själv. Att du är kristen beror bara på att du råkade växa upp i just din familj med föräldrar som är likadana. Annars hade du aldrig blivit det. Elelr hur? Det är så det funkar med de flesta tyvärr. Det är väldigt fel också för det gör att du som barn tror att det är det rätta för du vet inget annat. Försök att våga bryta dig loss, för jag tror att om du bara vågar tänka själv och reflektera så kommer du inse att allt är bara påhitt och läs på om evolutionen så vet du hur världen skapades. Man måste ifrågasätta saker, inte tro på allt man läser och som folk tutar i en. Du har mer kapacitet än så. Och som jag sa, när du tänker efter… tänk att alla kristna, muslimer, judar osv är det enbart på grund av att de växte upp i ett visst land, i en viss kultur, med vissa föräldrar. Hade du fötts i Irak hade du blivit muslim osv osv osv. Därför blir det liksom inte äkta. Lisa tro mig, intelligenta människor förstår att ”gud” är till för svaga människor som inte kan tänka för sig själva eller tro på sig själva. Tror du seriöst på sagorna i Bibeln och alla sinnessjuka historier? Du kan väl inte mena att du gör det? Har du läst allt, och läst hur många vidriga och overkliga saker som står där? Som sagt, bara hittepå. Och det är inte ditt fel, det är dina föräldrars fel som har lagt över det på dig. Hoppas du vågar skapa dina egna tankar någon gång. Ditt liv kommmer bli roligare och bättre och du kommer att utvecklas mer :) kram

    • Tindra

      Förlåt, men håller inte med dig. Lisa kanske känner att Gud hjälper henne och att hon mår bra av att vara kristen, kristendomen för henne är tror jag jätte fantastisk och det verkar ge henne styrka på många olika sätt. Så jag tror inte att det är någon slags tvång för Lisa att måsta vara kristen. Och eftersom hon tror på att Gud kan göra allt så är det ju självklart att hon tror på det som står i Bibeln. Jag tror inte hon vill gå sin egen väg utan jag tror hon vill följa Guds väg som jag då också vill.

    • Johanna

      Huh..?

    • Anna Söderlund

      Du kan inte mena allvar med att Gud är till för svaga människor!

    • Saga

      Förlåt men nu blir jag sur du kan inte bara säga till Lisa att Gud inte finns och tycka det är rätt. Jag är inte kristen och det värkar inte du heller vara men om hon är det så får hon vell vara det. Och asså försöka övertala henne att sluta vara kristen kommer inte att fungera för tror man på något spelar det ingen roll vad någon säger. Plus att säga att det är Lisas föräldrars fel är också riktigt taskigt. T:ex jag tror på spöken fast pappa inte gör det.😣

    • Anna

      Fast… det här stämmer inte! Jag känner flera kristna som inte är uppfödda i en kristen familj utan har fått sin tro på egen hand. Jag känner också flera kristna som INTE är troende även fast de är uppfödda med kristna föräldrar. De som väl är kristna och uppfödda i en kristen familj har fått välja det själva… sen är det klart att man kan påverkas men att ta för givet att Lisa blivit det är så himla fel.

      Jag är troende kristen och har varit superaktiv i kyrkan innan. Mina föräldrar inte INTE det utan det var mitt val.

      Sen är det inte rätt att sitta och säga vad som är rätt och fel. Låt Lisa, jag och andra kristna tro på Gud. Du gör inte det? Fine, men respektera snälla att andra gör det. Bara man är en bra medmänniska så ska väl ens tro inte spela någon roll? Och att sitta och säga att Gud bara är för svaga människor?? Det är ju helt sjukt. Om man är svag har ju ingenting med ens tro att göra? Lisa är en de starkaste personerna jag vet.

      Och… Ja visst, det står helt sjuka saker i bibeln som aldrig skulle kunnat få hända nu.. men vi utvecklas?! Och de flesta kristna utvecklas och anpassar bibeln efter dagens samhälle.

      LISA, du får tro på vad du vill och din sanning är din sanning.

  • tilda danielsson

    titta gärna in min blogg http://www.minkampmotminohalsa.com

  • Tindra

    Hej Lisa! Jag har en fråga angående din kristna tro. Jag undrar om du är med i någon församling och isåfall om du är med i frikyrkan, svenska kyrkan, jehovas vittnen eller någon annan kyrklig organisation?

  • Kine

    Hei Lisa!Jeg har et spørsmål til deg:)
    Liker du fortsatt The Vampire Diaries?
    Og hvem er dine top 5 karakterer fra TVD?